Istiván Rita főtitkár interjúja Pálfalvi Zsuzsával, a LEO tiszteletbeli tagjával

Pálfalvi Zsuzsával, a Graphisoft Park Services ügyvezető igazgatójával, a LEO Tiszteletbeli Tagjával, a LEO Kiválósági Díj 2020. évi egyik díjazottjával Istiván Rita főtitkár készített interjút.

– Speciális helyzetben vagytok, hiszen a saját ingatlanaitokat üzemeltetitek. Ezt előnyként vagy nehezítésként éled meg?

Egyértelműen előny, gyorsabban tudunk reagálni, management döntéseket hozni és megvalósítani azokat.

– Másik különleges adottságotok, hogy közvetlenül a felhasználókkal is kapcsolatban vagytok. Ez megnehezíti vagy épp megkönnyíti a járványhelyzet kezelését?

Ez a sajátosságunk is előnyösnek bizonyult. Igaz, hogy óriási bérlői elvárások nehezedtek, nehezednek ránk, a bérlőinkkel kialakított közvetlen kapcsolat megkönnyítette helyzetünket: őszinték voltak velünk, folyamatosan kaptuk a sok és sokféle információt a nyitott kommunikáció során, így tudtunk a legrugalmasabban megfelelni elvárásaiknak a takarítás, őrzés, karbantartás területén, de nem utolsó sorban az ő ügyfeleik igényeinek is. Számunkra ügyfeleink ügyfeleinek kiszolgálása legalább olyan fontos, mint az ügyfeleinknek nyújtott szolgáltatás.
Elmondhatom, hogy bár a járványhelyzet kezelése ránk is számos rendkívül komplex feladatot rótt, megoldásukhoz rengeteg támogatást és odafigyelést kaptunk az ügyfeleinktől.

– A bérlői állományotok meglehetősen diverz: üzemeltettek laborokat, egyetemi területeket, még kollégiumot is. Miben különbözik az eltérő funkciójú, alaptevékenységű létesítmények üzemeltetése?

Természetesen az eltérő igények eltérő megoldásokat kívánnak. A diákszálló és egyetemi területek kapcsán több atipikus igénnyel szembesültünk. Dinamikus szemlélettel és nyitottsággal ezeket is kezelni tudjuk. Legújabban például külföldi diákjaink mobilitását igyekszünk támogatni, szóba került biciklik biztosítása is.

– A vírus alatt előre futottaktok, különböző fejlesztéseket végeztetek. Tervezetten esett erre az időszakra a digitális mérőrendszerekre való átállás, a CAFM rendszer bevezetése?

Mindkét beruházást terveztük, megvalósításukra 2020-ban került sor. A járványhelyzet ugyan lelassította a kivitelezést, de végül a digitális mérőrendszerekre áttértünk, míg a CAFM rendszer bevezetése jelenleg is zajlik.

– Nálatok mindig kulcsszerepet kaptak a közösségi programok, kiállítások stb. Milyen új típusú programokkal rukkoltok majd elő az újranyitás után?

Nagy fájdalmunkra a jól bevált és szeretett közösségi programokat kénytelenek voltunk felfüggeszteni és sajnos még nem látjuk, mikor jöhet el az újrakezdés. Nem lövöm le a poént azzal, ha elárulom – hiszen a bérlőink már tudják-, hogy KÓRUST szerveztünk a Park dolgozói részére. Profi kórusvezetőt bíztunk meg és már össze is állt az énekkar, közel 20 fő vesz majd részt benne. Nagy csapatépítő, felszabadító és terápiás ereje van az együtténeklésnek. Az újraindítás után folytatjuk a SAKKOT is. Tervezzük továbbá ipari műemlékünk, a Generátorház kulturális helyszínként történő megnyitását.
Természetesen már mindenki nagyon várja a családtagok, partnerek és érdeklődők számára indított Park Nap folytatását és a kiállításokat.
Az oktatás szívügyünk: tematikus pályaorientációs túrákat szervezünk első sorban a kerület gimnazistái számára, melyek során kollegáink különböző szakterületeket mutatnak be „működés közben”. Így a diákok élményalapú tapasztalatokkal gazdagodva alakíthatják pályaválasztási elképzeléseiket.

– Milyen műszaki jellegű fejlesztési terveitek vannak a 2021. évre?

2021-re már részben a pandémia jegyében terveztünk, nem elhanyagolva a fenntarthatósági szempontokat, amelyek a kezdetektől befolyásolják fejlesztéseinket.
Az érintésmentes technológiák területén tovább korszerűsítjük az épületeket, bérlőink igényeit és műszaki megfontolásainkat szinkronizálva.
A Park vízfogyasztásának csökkentésében is szeretnénk előre lépni: a zuhanyozók felülvizsgálatát tervezzük, a locsolóvíz felhasználáshoz új kutat fogunk létesíteni és komoly vízhasználati projektek tárgyalásait kezdtük meg.
Fejlesztünk az e-mobilitás területein is: egyre több e-autó töltőpontot fogunk kialakítani és foglalkozunk az e-micro mobility megoldások bevezetésével is. Itt a parkon belüli közlekedésre, de akár a bérlők rövidebb útjainak kiszolgálására is gondolok elektromos biciklik vagy rollerek segítségével.

– Milyen támogatást kaptál a LEO-tól Tagként a nehézségek leküzdésére?

Mi tagok sok segítséget kapunk a LEO-tól, mint szövetségtől. Számtalanszor megtapasztaltam már, hogy bizalommal fordulhatunk egymáshoz bármilyen szakmai témával, kérdéssel. Fontosnak tartom, hogy működik közöttünk a kommunikáció és nem csak a pandémia idején. Nagyon hasznosak voltak a koronavírus megjelenése és az első hullám alatt bevezetett kéthetente tartott brainstorming videohívásaink. Jó volt hallani arról, mi vált be egyik-másik kollégánknál és én is tudtam hozzáadni a közös tudáshoz: energetikai témájú tapasztalataimat jó szívvel osztottam meg szakmai közösségünkkel. Ezt az együttgondolkodást jó gyakorlatnak tartom és szívesen látnám ezeket a találkozókat – ismétlem – nem csak a pandémia idején. A LEO által nyújtott előadások, prezentációk is hasznosak, de számomra a tagtársakkal való találkozások, beszélgetések legalább olyan értékesek ezeken a rendezvényeken.
Minden tagtársam nevében ki merem jelenteni: a LEO igazi közösséggé szerveződött, felelős, elkötelezett, képzett kollegák közösségévé.

– Az üzleti működésetekre vonatkozóan mit kívánnál, ha egy csoda folytán lehetne egy kívánságod?

Ez most talán furcsán fog hangzani, de megrögzött fenntarthatóság pártiként azt kívánnám, hogy a környezetvédelmi szemlélet még inkább teljesedjen ki! Kívánom, hogy a beruházásokat ne tisztán költségorientált megtérülési szempontok vezéreljék, hanem kerüljenek előtérbe a tisztán környezetvédelmi érdekek is.

– Köszönöm szépen az interjút!