Létesítménygazdálkodási és Épületüzemeltetési Szolgáltatók Országos Szövetsége
A 12 alapító a következőkben határozta meg a Létesítménygazdálkodói és épületüzemeltetési szolgáltatók Országos Szövetség (LEO) céljait:
- A létesítménygazdálkodási szakma érdekképviselete,érdekérvényesítés
- Az FM szakma elfogadottságának növelése,
- Az épületüzemeltetési szakma színvonalának növelése
- A piac konszolidációja, piaci igény felkeltése, felhasználói kultúra gazdagítása, ápolása
- Tudásbázis, tapasztalatok gyűjtése, fejlesztése és megosztása
A LEGJOBB MŰKÖDÉSI GYAKORLATOK ELEMZÉSE ÉS MEGOSZTÁSA
A szövetség tagjait a létesítménygazdálkodási szakma vezető szolgáltató cégei alkotják. A Tagok több, mint 15.000 közvetlen alkalmazottat foglalkoztatnak, közel 15 millió négyzetmétert üzemeltetnek és árbevételük meghaladta a 300 milliárd Forintot a 2022 évben. Több száz év épületüzemeltetési gyakorlat halmozódott fel a cégeknél, ezt számos projektben osztják meg egymás között és a további érdekeltekkel. Az első kiemelkedő eredménye a munkának a “FM Benchmarking” kiadvány, amely segít a létesítménygazdálkodási tevékenység mérésében.
SZAKMAI KÉPZÉS ÉS OKTATÁS TÁMOGATÁSA
A létesítménygazdálkodási szakma fejlesztésének kritikus eleme a szakmai színvonal emelése, a képzések támogatása. A szövetség folyamatos szervez szakmai rendezvényeket, együttműködik felső- és középfokú oktatási intézményekkel. Külön kiemelendő a középiskolások között szervezett reklámkampány az épületüzemeltetési szakma elismertetés érdekében.
A SZOLGÁLTATÁSOK PONTOS DEFINIÁLÁSA
A piac fejlesztés fontos eleme a létesítménygazdálkodási szolgáltatások pontos definiálása, hogy mind a megrendelő, mind szolgáltató ugyanazt értse alatta, ugyanazon protokoll szerint járjanak el. Hogy ez mindenki számára elérhető legyen, a közbeszerzéseken egyenlő feltételek legyenek, a szövetség egy munkacsoportot hozott létre, amely segéd dokumentumokat készít mind a megrendelők, mind az FM szolgáltatók számára
ÁLTALÁNOS SZAKMAI ÉS ETIKAI SZABÁLYOK FELÁLLÍTÁSA
A létesítménygazdálkodási kínálati piac konszolidációjának elősegítése az etikai szabályok érvényre juttatásával is elérhető. Ezért a szövetség Etikai kódexet alkotott, biztosítva a szolgáltató szervezetek saját belső önkontrollját, hogy minőségi garanciát jelentsen a szervezeti tagság.